Jag vet att det inte är någon exakt vetenskap, men ändå. Jag tänker på det här med kunder som köpt denna bok har även köpt-systemet som Adlibris och Bokus har på sina sajter. Den på Bokus har jag aldrig förstått mig på, den verkar helt statisk trots att jag vet att min roman säljs en del där och speciellt i somras när den var med i en kampanj, men den på Adlibris ändras en del från och till, dock är det ett antal titlar som återkommer, vilket jag tar som ett tecken på att den faktiskt säljs tillsammans med de här böckerna.
Och det är här jag blir lite fundersam. För de titlar som med ojämna mellanrum dyker upp i Adlibris högerspalt är Jenny Jägerfelds ”Hål i huvudet”, Sigge Eklunds ”Det är 1988 och har precis börjat snöa”, Cecilia Aherns ”PS Jag älskar dig”, Fredrik Eklunds ”Bananflugornas herre”, Fredrik Strages ”Fans” och tidigare även Fredrik Virtanens ”Olyckligt kär i ingen speciell”, även om det var ett tag sedan jag såg just den.
Och det är inget fel på de böckerna men problemet är att jag inte läst en enda av dem. Jag äger ”Fans” men har av någon anledning den liggande oläst på en hylla och jag kan mycket väl tänka mig att läsa Sigge Eklunds, men faktum kvarstår – jag är i total osynk med dem jag paras ihop med och jag undrar vad det beror på.
En kund som köpt min bok på Bokus har även köpt din, kan jag meddela efter en närläsning av min egen hemmagjorda statistik!